tiistai 13. marraskuuta 2012

Mitä minä osaan, mistä minä pidän, missä minä olen hyvä?

Mistä minä pidän?
                                        Mitä minä osaan?
 
Näitä kysymyksiä olen pyöritellyt nyt viime aikoina mielessäni. Olen niin pitkään elänyt tilanteessa, ettei omille harrastuksille ole ollut aikaa. En oikeastaan harrasta nyt mitään, en osaakaan oikein enää mitään, ainakaan kovin hyvin. Mulla ei ole oikein haaveitakaan enkä oikein kunnolla edes tiedä, mistä minä pidän. Olen elänyt jo sen verran kauan äitinä ja vaimona, että olen unohtanut JoAnnin ja naisen minussa.
 
Mitä minä osaan? Tällä hetkellä minusta tuntuu, että osaan vain työni. Ja siinäkin tietenkin voi aina kehittyä, mutta työssäni tunnen olevani varma, suurimman osan ajasta aikakin :) Vaimona minun pitää skarpata ja äitinä koen myös monia turhautumisen ja epäonnistumisen hetkiä niiden hyvien, ihanien hetkien lisäksi.
 
Missä minä sitten olen ollut hyvä? Lentopallosta tykkäsin nuorempana paljonkin. Minun passarin taitojani kehuttiin. Olin hyvä myös pesäpallossa kouluaikoina. Opiskellessani ammattia äidinkielen opettajani kannusti minua kirjoittamaan. Kun tehtävänä oli kirjoittaa satu, hän sanoi tuotokseni luettuaan, että voisin kokeilla lähettää satujani kustantajalle. Olenkin haaveillut omasta kirjasta, mutta sekin haave on näköjään unohtunut ajan myötä.
 
Kirjoitin jossain vaiheessa myös paljon runoja, nekin olivat ihan hyviä, mutta runoileminenkin on jäänyt. Joskus 16-vuotiaana lähetin runojani kustantajalle, vastaukseksi sain kohteliaan ei kiitoksen :)
 
Mistä sitten pidän? Pidän virkkaamisesta ja kutomisesta. Ompelemisestakin. Tykkään kokeilla erilaisia reseptejä, etenkin leivonnanpuolella. Rakastan hameita ja korkkareita, en vain osaa enää kävellä korkkareilla. Lempivärini on vihreä, turkoosi ja pinkki. Rakastan My Little Ponyja, niitä vanhoja, ensimmäisiä, joita minullakin oli pienenä isot läjät. Keräilen niitä nytkin tyttärelleni, vaikka hän ei niistä hirveästi perusta :D Tykkään teestä, etenkin mansikkateestä ja kuumasta kaakaosta. Tuoreet mansikat ja mustaviinimarjat ovat herkkua. Lempiruokaani on makaroni, tarkoittaa siis makaronia ja jauhelihaa sotkettuna keskenään. Rakastan lukemista, voin uppoutua kirjan pariin ja unohtaa maailman. Rakastan hiuskukkia ja -höyheniä sekä riippuvia korviksia. Suklaa.......
 
Löysinhän minä kuitenkin paljon pitämisen aiheita, vaikka tuntui etten yhtään tiedä mistä pidän. Nyt haluaisinkin löytää liikunnan puolelta lajin, josta pitäisin... Siinäpä haaste :) Haaveita minun myös pitää miettiä, ei ihminen saa lakata haaveilemasta. Vauvahaaveet ei yksinään riitä. Ehkä rupean tavoittelemaan tuota kirjahaavetani... :)
 
Ehkä minä kuitenkin olen hyvä jossain ja osaankin jotain :)


Ponikuva
Höyhenkuva
Minna Parikat

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti