keskiviikko 5. joulukuuta 2012

Kriittiset viikot ja autosyöpöttely...

Tuossa kirjatessani uutta painolukemaa tuonne sivuun tajusin yhden asian. Kohta ollaan niillä hujakoilla, kun aikaisemmin on projekti joistain syystä tyssänyt. Siis ajallisesti. Olen aikaisemmin pudottanut painoa kymmenen kiloa noin kuudessa viikossa ja sitten totaalinen seis. Täyskäännös huonompaan ja paino taas nousee. Nytkin näyttää vähän huonommalta, ainakin lähteneiden grammojen suhteen, vajaa kilo kahdessa viikossa. Toivon kovasti, että pääsen nyt tästä noin kuuden viikon "kirouksesta" kunnialla läpi. Tsempatkaa minua!! :)
 
Lauantaina on muuten tiedossa yksi koetinkivi lisää... Nimittäin pitemmät automatkat. Minulla kun on ollut tapana mässytellä karkkia ja limua pitemmillä automatkoilla. Lauantaina lähden ostoksille isoon kaupunkiin, parin tunnin matkan päähän. Ja varmaan tulee taas se tunne, että jotain pitäisi saada suuhunsa napsia. Mutta minulla on suunnitelma: menomatkalle lohkon rasiaan omenaa ja viinirypäleitä, sekä tietty vettä pulloon. Tulomatkalle ostan ehkä naposteluporkkanoita tai kirsikkatomaatteja ja taas vettä. Ei namusia yhtään. Perillä käyn Jillianin ja Bobinkin suosittelemassa Subwayssa syömässä.
 
Onko teillä ollut tapana syödä hyväskää automatkoilla? Miten olette korvanneet herkut, oletteko jättäneet autosyöpöttelyn kokonaan pois vai löytäneet jonkun terveellisen naposteltavan?

4 kommenttia:

  1. Tuo on hyvä että etukäteen olet jo suunnitellut syömisesi lauantaille, vältyt helpommin kiusauksilta kun tiedät mikä on suunnitelma :)

    Itselläni on ollut usein tapana napostella jotain pientä telkkaria katsellessa, siitä on ollut hankala päästä eroon mutta pikku hiljaa alan olla voiton puolella :)

    VastaaPoista
  2. Mie oon siirtyny naposteluissa karkeista pähkinöihin ja hedelmiin sekä vihannestikkuihin ja dippiin. Toki joskus tulee vielä ostettua karkkia, varsinkin leffailtoina, mutta todella harvoin.

    VastaaPoista
  3. Mulla on ihan sama ongelma. Plus että mä herkuttelen myös työmatkoilla, joka kestää 30 min suuntaansa. Etenkin kotiin lähdettäessä sorrun usein. Tuntuu että olen niin väsynyt töistä, että pysyäkseni hereillä on kurvattava työmaan vieressä olevaan pikkuakauppaan ja karkkihylylle.

    Mulla on autossa aina purkkaa ja useimmiten myös jotain ksylitolinamia; Läkerol Dentsit on tullut koluttua läpi. Mutta silti päädyn usein kauppaan karkkiostoksille.

    Oon kans miettiny, että alan lohkoon mandariinin valmiiksi ja pureskelen sitä matkalla.

    VastaaPoista
  4. Anna, telkkarin katselu on kans aika "kriittinen" paikka syöpöttelijälle. Minulla myös sekin on ongelmana ollut, nyt napsin yleensä porkkanaa tai naurista telkkaria katsellessa.

    Merja: Nuo ovatkin hyviä naposteltavia. Vihannestikut uppoaa tosi hyvin lapsillekin, varsinkin dipin kanssa.

    Unikas: Työmatkoilla minäkin aikaisemmin herkuttelin. Ostin hirveän määrän mässyä, (karkkia kasoittain, limua, jäätelöä), joista osan ahmin matkalla, osan söin sitten illalla. Purkka onkin mulla ollut hyvä ratkaisu, silloin kun tekee mieli vain syödä jotain, purkka suuhun ja saa purra.

    VastaaPoista